niedziela, 26 stycznia 2014

Motoryzacja, Syrena Sport

Syrena Sport 

Polski samochód Sportowy z lat 50 nie możliwe? A jednak !
Mowa oczywiście o Syrenie sport. Jak przystało na rasowy samochód sportowy wypada żeby było to dwu drzwiowe coupe z dużą maską i lekką wykonaną z tworzyw sztucznych karoserią.
I tak tez jest w naszym polskim sportowym samochodem,  mamy do czynienia z karoserią z tworzyw sztucznych opartej na samonośnej, stalowej płycie podłogowej . Ale czy z mocą silnika również było tak piękne? No cóż to już niestety sporna sprawa ponieważ do napędu użyto co prawda nowo skonstruowanego silnika czterosuwowego, dwu cylindrowego chłodzonego powietrzem typu boxer z aluminiowym korpusem, żeliwnymi cylindrami i tłokami, zmodyfikowane głowice były elementami silnika z Junaka. Osprzęt silnika jak pompa paliwa czy gaźnik nasza syrena otrzymała od samochodu rodem z Francji Panhard Dyna Z, pojemność to 698 ccm ale moc to tylko jakieś 35 KM przy 5000 obrotów .  Niestety napęd odbywał się na przód a sam silnik był montowany za przednią osią , czterobiegowa skrzynia pochodziła ze Syreny 100 jak i inne osprzęty np. zawieszenia.   Resztę elementów dla zmniejszenia kosztów zapożyczono z innych polskich samochodów typu Warszawa czy Syrena.
Niestety powstał tylko jeden egzemplarz tego modelu i został niemal że natychmiast zniszczony, a naprawdę miał potencjał ten samochód… Czy myślicie że mógł się rozwinąć do tej pory ?
Istnieją również sugestie iż nigdy nie miało być seryjnej produkcji syreny sport tylko miał to być samochód do testowania nowych podzespołów..

Otóż i o tym nie myślę tylko ja ale wielu innych ludzi  i syrena sport została odtworzona w jednym egzemplarzu, którego historię oczywiście opiszę J!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz